joi, 25 februarie 2010

Wazaaaaaaaaaap?


"Buna! Ce faci?"

Urasc intrebarea asta - si e inevitabila. Asa iti incepi conversatia. E atat de stresant de comuna incat ti-a intrat ca automatism in vocabular. La randul meu, pe cat de mult o urasc, pe atat de des o folosesc. Nerostita e ca si cum s-ar transforma untr-un nod gigantic in gat al carui scop suprem este asfixierea celui care-l tine "prizonier".
Ce sa fac? Nimic nou. Evident ca stii asta. Si eu stiu acelasi lucru despre tine. Totusi.. ne intrebam unul pe celalalt fara sa mai ascultam raspunsul.
...si mint:
"Bine. Tu ce faci?"
Predictibil. Acelasi lucru l-am facut ieri. La fel voi face maine cand ma vei intreba din nou.

Daca toti facem bine, atunci de ce inca mor copiii de foame in timp ce producem armament? De ce ne roade problema incalzirii globale in timp ce privim nepasatori la gunoaiele din jur? Nu candidez pentru Miss Univers, asa ca voi lasa pledoaria despre pacea mondiala si raiul pe pamant pentru o eventuala ocazie viitoare. Te-ai prins oricum ce-am vrut sa punctez.

Daca ar fi sa raspund sincer, mi-ar lua o viata intreaga sa descriu miscarea muschilor faciali, sa-ti explic conexiunile facute de neuronii mei (surprinzator, am mai multi!), sa-ti povestesc despre toate clipele petrecute dinainte sa ridic receporul si sa ma astept sa tii minte.
Ce sa fac?
"Bine. Tu?"

5 comentarii:

  1. Odata, povestind cu o tipa, imi spune:
    De fiecare data cand cineva ma intreaba ce mai fac, raspund: de la foarte bine in sus, chiar daca imi merge totul pe dos.
    Deci, cred ca raspunsul "bine" e inradacinat adanc in creierul unor oameni. Suntem invatati sa nu ne aratam vulnerabilitatea.

    Raspunsul meu e: nimic bun :)). Mereu naste discutii amuzante.

    RăspundețiȘtergere
  2. Atunci cand te întreabă cineva "ce faci?" răspunsul tău trebuie mai detaliat. Răspunzi pes scurt doar atunci când nu ai chef de vorbă, sau atunci când e deja rutină iar persoana respectivă te sună de multe ori pe zi...în fiecare zi! Iar cea mai formală şi folosită formulă este: Bună ziua! Ce mai face-ti?

    RăspundețiȘtergere
  3. "face-ti" se scrie corect "faceti"
    si da, ma refer la persoanele cu care comunic frecvent, motiv pentru care formula de adresare am ales sa fie "buna".

    RăspundețiȘtergere
  4. nici mie nu imi place intrebarea asta ... oricum nimeni nu raspunde exact ce face... asa ca ce rost mai are :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu sunt in cazul in care am pus si in practica ideea de a nu mai raspunde cu bine. Si am inceput sa raspund la intrebarea "Ce faci ?" cu :
    -Merg.
    -Stau.
    -Te privesc.
    -Te ascult.
    -Sunt ocupat.
    Si lista poate continua. Cu siguranta nu pica bine celuilalt, dar numai asa il pot dezobisnui pe celalt sa renunte la intrebarea banala "-Ce faci?".

    RăspundețiȘtergere

Acest formular NU trebuie luat in seama. Pur si simplu nu am o optiune care sa il poata scoate de pe pagina. Ma scoate el din sarite, asadar.